maanantai 25. heinäkuuta 2016

Tien päällä ja katseesi alla olen taas onnellinen.

Älkää katsoko minua. Älkää tänään tai huomennakaan katsoko minua. Katsokaa sen sijaan ystävääni. Leikkasin hänen hiukset omasta tahdostaan ja pakotin hänet flunssassa kesämekkoon kuvattavaksi. Hän oli iloinen kuvista ja se teki kuvaajan iloiseksi.

Juhannuksena en edes tajunnut, että oli juhannus. En edes tajunnut silloin, kuinka paljon rahaa meni taas vahingossa baarissa ja vieläkin mietin yölisiä tekstareitani...

Muistan kuitenkin kun istun baarin vessan kannen päällä jalat nojaten seinää vaste ja katselin keltaisia kaakeleita.


Kuulen, kun muut miettivät minun oloani. Makaan sohvalla, paine rinnan päällä, silmiä kirveltää, huudan väkinäinen hymy kasvoillani taas kerran. Älkää huolehtiko, minulla on kaikki hyvin.

Päätin ottaa itsestäni irti ja pakkasin laukut. Lähdin pois kotoa ja matkasin prideihin, mikä on jo oma tarinansa ja huomasin, että katselit minua välillä pitkästi siellä silloin.

Olen matkannut maalaisseuduilla katsellen elukoita ja kuunellut vanhan mummoni juttuja. 


Olen matkannut 10 tuntia bussissa kohti Kajaania, että voisin kohdata vanhan ystäväni uudelleen ja rakastua hänen keltaiseen retromaiseen keittiöön. Annoin ihmisten ja sinun olla hieman huolissaan, kun melkein pyörryin kauppaan ja voin kotimatkan ajan huonosti.


Matkasin parin lepopäivän jälkeen Tampereelle viikoksi ja taisin joka ilta juoda kaakaon kissanmintulla. Olin sen viikon ajan hyvin onnellinen, varsinkin kun näin eräänä päivänä sinun katseesi uudelleen ja tunsin, kuinka vahvasti pidit kädestä kiini. Et selvästikkään lopussa kiirehtinyt, mikä nauratti ja minun oli pakko vetää sinut uudelleen lähelleni. Toivottavasti et myöhästynyt minun takia ja toivottavasti hymyilit kotimatkalla yhtä tyhmästi kuin minä. 


Lopulta tuli päivä, kun halusin päästä palavasti kotiin. Kotiin, missä voin rauhassa olla antisosiaalinen ja nukkua kaiken väsymyksen pois. Täällä kotona, minä odottelen sinun viestejä ja mietin, milloin taas pääsen näkemään katseesi. Haluan, että katsot minua taas tutkivasti ja hymyilen...





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti