lauantai 16. toukokuuta 2015

Hengitä sisään ja ulos

Voin rehellisesti myöntää, että olen todella laiska ja huono liikkumaan. En ole koskaan ollut urheilullinen ja minulla sattuu olemaan polviongelmia, jonka takia esimerkiksi juokseminen on todella haastavaa. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja sen huomaa polvissani, jotka taipuu liikaa taaksepäin ja sen takia kävelessäni pidän polvia aina hieman koukussa. Kaiken tämän lisäksi olen todella heikko ja lihaksia ei tunnu olevan lainkaan. Muistan, kun kerran otin yhden tuttuni reppariin niin kävelin vain pari askelta, jonka jälkeen polvessani kuului naksahdus ja se petti alta. Polveni siitä kuitenkin hieman vain muljahti, mutta sen jälkeen en olekkaan ottanut ketään selkääni. 
Nykyään olen alkanut yrittää lisää arkiliikuntaa enemmän ja sen takia esimerkiksi kävelen iltapäivisin koulusta rautatieasemalle, joka on noin 3 kilometriä sekä koulussa on muutenki paljon portaita, joka on myöksi hyväksi. Tässä jaksossa minulla on ollut liikuntaa ja lukion liikunta on ollut muutenkin erittäin mukava, jonka takia olen panostanut kunnolla liikuntaa. Hetki sitten oli koulussa cooper-testi ja yritin siinä hieman juosta, mutta vedin sen lopulta hölkäten sekä kävellen nopeesti. Sain lopulta hölkättyyn 1720 metriä 12 minuutissa, josta olen itse todella ylpeä. 

Tämän postauksen aiheena on kuitenkin liikkumattomuuteni lisäksi jooga. Koulun liikuntatunnilla meillä oli Jooga- ja pilatestunti, josta sitten innostuin vaikka se tuntuikin pari kertaa todella pahalta nojaa painolla polveen. Jooga on kuitenkin niin helppoa ja mukavaa. Siinä tulee haastavuutta, mutta olen todennut sen pääaiheena olevan oikein hengitys ja keskittyminen, jonka kautta rentoutuu. Olen ajatellut, että voisin ehkä alkaa harrastaa sitä ensi vuonna sitä. Onneksi netistä löytyy myös paljon videoita joogasta aloittelijoille ja se on hyvä ja ilmainen tapa harrastaa myöskin, sekä sitä voi harrastaa milloin vain haluaa.
laitan tähän pari videoo, joita olen itse seuraillut.





Kertokaa, jos teillä on omia kokemuksia joogasta tai ootte kans kiinostuneita :)

2 kommenttia:

  1. Mulla ei ole mitään kokemuksia joogasta, mut toisaalta se on kanssa aina kiinnostanut. Ite kanssa oon tosi huono liikkumaan, mutta kuitenkin oon jollain asteella pyrkiny lisäämään liikuntaani, siinä onnistumatta tai onnistuen, riippuu ketä katsoo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo noill videoill voi kokeilla milt tuntuu, muista kuitenkin hengittää oikein :Dd ite oon innostunut tän avulla liikkumaan, koska tää on paljon mukavempaa kuin hölkkääminen ulkona. Plus oma mielipide suorituksestaan on tärkein, joten ei kannata vertaila itseään muihin :)

      Poista