perjantai 24. huhtikuuta 2015

Pieniä tarinoita, suuria iloja

En tiedä, mitä kertoa tai saati edes mistä aloittaa. Asioita on tapahtunut viime aikoina. Olen ollut iloinen ja samalla todennut, että on koko ajan kiire jonnekin. Nyt voisin vaan kertoa sekalaisesti, että mitä kaikkea ainutlaatuista on tapahtunukkaan elämässäni. Toiste vaikka sitten järkevää asiaa.

Ensimmäiseksi voin todeta iloisena, että osallistuin Marjutin haasteeseen ja hihii mä voitin sen ! Pääsen kokemaan ensimmäistä kertaa Inspiration day juttuihin ja olen jopa haaveillut siitä aikasemmin, mutta nyt mun ei tarvii enään kun pääsen senkin kokemaan :D Ootan jo nyt lauantaita tai no huomista.

Nyt tuun kertomaan yhden tarinan, joka aiheuttaa mulle vieläkin kylmiä väreitä.
Eräänä aamuna eli kello viideltä, kun olin päästänyt koirat ulos niin menin keittiöön ilman, että jaksoin laittaa valoja tai musiikkia päälle. Olin ottamassa pöydältä koirien ruokakuppeja ja mietin mihin astuinkaan, koska se liikkui. Katson alas ja näin ISON ROTAN. Tiedän, että kotini on vanha ja hiiriä saattaa olla, mutta en koskaan uskonut että astuisin kuitenki ihan rotan päälle! Aloin huutaa kauheasti ja juoksin kauemmas. Tämä iso lihava rotta ei taas reagoinnut melkein mitenkään ja ryömi hitaasti pois.
Luojan kiitos, että nukun vilukissana aina villasukat jalassa tai muuten olisin jo leikannut jalkani pois ja polttanut sen. Sanokaa pliis, että en oo ainoa hölmö kenelle käy näin...

Mä oon aina ollut kauheen syöppö. Varsinki lukion aikana must on tullut, koska kouluni lähellä on Lidl ja siellä tulee usein käytyä. Olen yhden ystäväni kanssa tehty usein niin, että jos koulussa on ollut huonoa ruokaa niin Lidlin pakastepizzat kutsuu. Luojan kiitos koulussani on uuni. 
Yhtenä päivänä tulimme ystäväni kanssa siihen tulokseen, että tekis mieli jäätelö. Aikaa oli enään puoli tuntia, joten juoksimme pelastukseemme eli kauppaan. Ostimme litran jäätelön ja kiirehdimme kouluun. Emme sattuneet löytämään jäätelöllemme lusikoita, joten haarukat korvasi ne ja ne korvas aika hyvin vielä! En tiedä pitäisikö minun olla ylpeä tästä, mutta se jäätelöpaketti katosi alle vartissa. Oon mä ehkä hieman ylpeä, koska uus enkka...:D
Hetken kuluttua se ei kuitenkaan tuntunut hyvältä idealta, koska seuraava tunti oli liikuntaa...

Mä oon kans tykännyt aina jutell bussikuskien kanssa. Ne on pari kertaa suositellut, että miten kannattaisi pukeutua lämpivästi ja omasta perheestään. Yhtenä päivänä yksi kuski kysyi, että tykkäänkö puuroista. Hämmennyin hieman ja totesin että en. Kerroin kuitenki, että muut syövät perheesäni. No bussikuski antoi sitten mulle puuropaketin. Oli kuulemma käynnyt ala-asteen kanssa fazerissa ja niille ei ollut kelvannut. Mulle kelpais sit ja samoin kelpas ruusu, jonka sain kirjastosta kirja&ruusu päivänä.


Tää postaus tais olla tosi sekava, mutta heh nyt saitte kuulla miten mun arki menee välillä eli tosi jännästi. Vielä viimeiseksi voin sanoa, että olen tykästynyt Block B:n uuteen kappaleeseen ja espanjalaisten vaihtareitten kanssa on mukava puhua englantia. Oli myös kiva keskustella espanjaa vaihtareitten kanssa, vaikka taidanki puhua niille hieman hitaasti ja tönkösti. Keskustelimme kuitenki ketsupista ja rakkaasta isänmaastamme eli suomesta. Myös tutortyöskentely meni mahtavasti pääsykoepäivänä. Sain varsinki liikuntaa, kun juoksin 1-4 kerrosten välillä jatkuvasti auttamassa tulevia ykkösiä. 

Nyt voitte vaikka kertoa, jos teillä on tapahtunut jotain hullunkurista tai pystytte samaistumaan esim. Mun rottakokemukseen.

10 kommenttia:

  1. Moi! Mä olin eilen torkkelin pääsykokeissa ja tuntuu että ne meni ihan pieleen! Ennakkotehtäväkin oli varmaan vähän liian yksinkertainen... Oon saanu pääsykokeiden jälkeen paniikkikohtauksia ja en pysty lopettaa ajattelemasta mitä olisin voinu tehdä toisin jne... Millaiset pisteet sait pääsykokeesta ja millaiset ennakkotehtävästä ja millä keskiarvolla pääsit lukioon? Anteeks kauhee tällainen kysely mutta toivon että vastaat ja huomaat tän kommentin!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä hätäile, tietenki vastailen aina kommenteihin :) mutta siis se panikointi on normaalia ja kun lähdin peruskoulusta niin lukuaineitten keskiarvio oli 7,18 ja pisteet oli jotain 14 tai vastaavaa jos muistan tarkkaan. Aika moni pelkää, että kaikki menee pieleen jopa mäki luulin. Älä anna sen kuitenkaan musertaa sua jos et vältämättä pääse.Yksi ystäväni ei ollut päässyt viime vuona torkkeliin ja eikä minnekkään muualle. Hän meni lopulta kymppiluokalle ja haki nyt torkkeliin uudelleen. Uskon kuitenki, että se meni hyvin joten don't worry :))

      Poista
  2. Tuosta rotasta tuli mieleen se kun astuin joskus nuorempana vahingossa hiiren päälle. Vapaa Valinnassa.. :D Eli et ole ainoa. Olin kumartumassa karkkihyllylle ja paino oli menossa etummaiselle jalalle. Hiiri juoksi suoraan hyllyn alta mun jalkaterän alle enkä tietenkään tajunnut enää pysäyttää itseäni, joten sen hiiren taru päättyi siihen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Naurahdin hieman täällä xD sillä hiirellä oli hieno kohtalo. Onneks toi rotta ei kuollut, koska en ois tiennyt mitä tehdä sille ruumille :DD

      Poista
    2. Olin tuolloin tosi järkyttynyt, mutta en sentään saanut ikuisia traumoja. Itseäkin naurattaa tämä nykyään. :D Tosin en tiedä hyllyn toisella puolella olleesta myyjästä, koska isäni potkaisi hyllyn alta sinne sen hiiren. Myyjä raukka tuli vähän kalpean näköisenä hyllyvälistä pois. :'D

      Poista
    3. No joka päivä ei taida tulla kuoleita hiiriä vastaan :D

      Poista
  3. Tiiätkö muuten monta hakijaa tänä vuonna torkkeliin oli?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on taidettu kerran mainita, mutta en valitettavasti nyt muista. Pahoitteluni :)

      Poista
  4. mooi :) mäki olin maalailemas siel pääsykokeissa. Must tuntu eka kans iha hirveelt, sitärataa et kädet tärisi ja teki mieli oksentaa.. ja unohin eväät kotii :D mut ei siin mitää. ku shokki oli laskenu parin tunnin jälkee kokeiden, nii tuntu et kaikki meniki itseasias aik hyvi :) ps. bongasin sut sielt en kehannu moikata :''D pps. tiiätkö mitä tehään niille töille, jotka hakijat teki?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no hyvä, että kaikki meni hyvin ja jännitys on oikeesti aika hyvä asia :)) ja ei se mitään ! :) Mulla taisi olla muutenki kiire auttamassa teitä ja en osaa sinäänsä sanoa, että mitä töille tapahtuu. Opettajat arvioivat niitä ja laittaa jotku seinälle, mutta oppilaat eivät kuitenkaan koskaan saa niitä takaisin.

      Poista