perjantai 19. syyskuuta 2014

Tracon 9

Tauko jatkuu vielä, mutta tuli sellainen olo, että mun on pakko kirjoittaa jotain. Päivät ovat vierineet väsyneissä ja harmaissa tunnelmissa. Joskus olen miettinyt omaa itseäni ja todennut, että identiteettikriisi on taas kerran vallannut minut. Ensi viikolla on koeviikko ja toivon, että olen sen jälkeen ryhdistäytynyt. Sen jälkeen varmaan kirjoittaminen jatkuu tavallisesti ja ehkä karkaan joku päivä taas maailmalle seikkailee, mutta nyt kerron viime seikkailusta Tampereella eli traconista! 

Matka sujui Tampereelle hyvin ja ilman ruuhkaa, koska matkasin perjantaina illalla junalla. Ihanin tunne nykyään on istua junassa, joka ei ole täynnä ihmisiä. Lauantaina suunistimme ystävien kanssa Tampere-talolle jo aikasin aamulla ja näin ihania ihmisiä taas uudelleen. Pidimme myös ystäväni kanssa kuvaussession, mutta kukaan ei voinnut kertoa yhtä asiaa. Kuvauksen aikana mekko oli hieman rytyssä edestä ja pystyn huomaamaan, että sen olisi voinnut saada kauniin näköiseksi vain nostamalla. Kukaan ei valitettavasti kertonut tätä ja nyt joudumme kestää pikkusen huonoja kuvia.
Tracon oli ihan mukava con, vaikka fiilikset olivat latteat. Ne saattoivat johtua väsymyksestä ja omistin pikkusen melankolisen olon. Harmitti myös, että iltabileet eivät olleet yhtä mahtavat kuin viime vuonna. Muistan vieläkin, kun pääsin tanssimaan lavalle ja meno oli villiä. Nyt paikkaa oltiin vaihdettu ja ei ollut edes esiintyjää tai edes lavaa...
Sunnuntaina kuulemma mua ei oikein tunnistanut. Aika moni luuli mun peruukkia omiksi hiuksiksi. Katsoin itseäni peilistä ja totesin näyttäväni ämmältä.Tracon alkoi loppua ja kiirehdin muitten mukana junaan ja jätin monet hyvästelemättä. Joskus aika ei vaan riitä muitten hyvästelyyn. Junamatkallani oli kuitenkin kaksi herttaista vanhusta, joista toinen aloitti keskustelun hyvin: '' Mikä sulla on hampaissa?!'' Hehe :D Heidän kanssaan keskustelin matkan ajan, jolloin kerroin heille traconista ja cosplaysta. He olivat todella innostuneita aiheesta ja olivat mukavia. He jopa halusivat auttaa minua nostamaan laukkuni junan ylähyllystä, mutta kieltäydyin tietäen saavani sen itsekki oikein hyvin. Olin suuresti helpottunut, kun pääsin kotiin nukkumaan ja juomaan omasta kupista teetä.


Seuraava con taitaa olla yukicon~

2 kommenttia: